Recensie Het groene smoothie boek

Recensie het groene smoothie boek Jennifer en Sven
Een groene smoothie maken is een kwestie van wat fruit en groente in de blender stoppen. Het blijkt echter soms toch lastig om een combinatie te vinden die niet alleen gezond is maar ook goed smaakt. Dan is het fijn als je een receptenboekje bij de hand hebt. Jennifer en Sven hebben een handzaam groene smoothie boekje gemaakt met 30 simpele recepten.

Het groene smoothie boek

Jennifer en Sven publiceren op hun website Voedzaam en Snel recepten voor gezonde, makkelijk te bereiden maaltijden en smoothies. Ze proberen alles zelf uit dus we kunnen Jennifer en Sven als ervaringsdeskundigen beschouwen. In hun groene smoothie boek hebben ze de nadruk gelegd op eenvoud. De recepten bestaan uit een beperkt aantal ingrediënten met duidelijke vermelding van de hoeveelheid. De instructies zijn makkelijk te volgen en de foto van het eindresultaat geeft je vast een beeld van wat je kunt verwachten.

Chilled Greens

Om de proef op de som te nemen heb ik de ‘Chilled Greens’ gemaakt, één van de favoriete smoothies van de schrijvers. Ik heb het recept nauwgezet gevolgd en het resultaat was een heerlijke, krachtige smoothie. De gember in dit recept gaf een goede bite aan de smoothie, iets wat ik vaak mis bij mijn eigen smoothies.

recept-het-groene-smoothie-boek-jennifer-en-sven

Gangbare ingrediënten

Een pluspunt van Het groene smoothie boek is dat het uitgaat van gangbare fruit- en groentesoorten. Geen dure poespas of superfoods die je speciaal moet gaan kopen. De basis is fruit, groente en een smaakmaker (bijvoorbeeld kruiden of noten). Ook handig: aan de hand van een symbool kun je in één oogopslag zien of een recept lactose- of glutenvrij is. Aan het einde van het boekje dagen Jennifer en Sven je uit om aan de hand van een paar stappen zelf recepten te verzinnen.

Het groene smoothie boek is een aanrader voor de beginnende smoothie drinker of voor als je – net als ik – niet blij wordt van je eigen verzinsels. Het voorkomt dat de blender en je gezonde voornemens in de kast belanden. Het groene smoothie boek is ook leuk om cadeau te geven, voor de prijs hoef je het niet te laten: €9,99.