Boekrecensie Uit Pauline’s keuken

Boekrecensie Uit Pauline's keuken
Pauline Weuring is de eigenaresse van de veelbezochte foodblog Uitpaulineskeuken.nl. Na vijf jaar bloggen besluit ze dat ze een kookboek wil schrijven met dezelfde naam: Uit Pauline’s keuken. Het resultaat is een heel toegankelijk kookboek waar de passie voor lekker eten vanaf straalt.

De blog

Van jongs af aan is de schrijfster bezig met kokkerellen, haar toepasselijke levensmotto is Live, Love, Eat! Pauline start eind 2010 met een foodblog, op aanraden van haar zus. Op deze blog deelt ze haar recepten, in eerste instantie voor vrienden en bekenden. Al snel worden de recepten ook door andere kookliefhebbers geraadpleegd. Een idee ontstaan uit hobby wordt een zeer succesvolle foodblog met vele duizenden bezoekers per dag.

Het kookboek

Het boek Uit Pauline’s keuken heeft dezelfde sfeer als de blog. De foto’s laten je het water in de mond lopen en omdat de ingrediĆ«ntenlijst en de bereiding eenvoudig zijn, krijg je zin om aan de slag te gaan. De recepten zijn onderverdeeld in ontbijt, lunch, diner en nagerechten. Daarnaast heeft Pauline smaakvolle recepten verzameld voor bij de koffie en bij de borrel. Op het einde van het boek vind je een stap-voor-stap instructie voor het maken van karamel en brooddeeg. Ook vertelt Pauline het verhaal van haar passie en geeft ze handige tips, bijvoorbeeld voor het aanleggen van een basisvoorraad en eten met de seizoenen.

De recepten van Pauline Weuring zijn niet gebaseerd op een bepaald dieet of een gezondheidsleer, haar basis is altijd de liefde voor lekker eten. Gezond eten is ook belangrijk voor de schrijfster maar ze is daarin niet dwangmatig, de balans is het belangrijkste. Ze heeft haar boek zo geschreven dat elk recept aangepast kan worden aan specifieke wensen zoals suikervrij, glutenvrij of zandloperproof. Deze opzet, samen met de lage moeilijkheidsgraad van de recepten, maakt Uit Pauline’s keuken een praktisch kookboek dat voor iedereen geschikt is. Uit Pauline’s keuken is zonder twijfel een aanrader.